0 Ulubione

09.03.2024
250

Rewolucyjny system multimedialny Mercedesa Klasy S (2021) i jego zabezpieczenie

Samochód Mercedes Klasy S (2021)

To siódma generacja luksusowych sedanów uznanego niemieckiego producenta samochodów. Pod względem technologii, designu, komfortu i bezpieczeństwa ten flagowy samochód serii W223 przez długi czas będzie punktem odniesienia dla konkurencji.

Na zewnątrz

Rozpoznawalny kształt korpusu, wykonanego z lekkiego i mocnego stopu aluminium, stał się jeszcze bardziej opływowy. Dzięki temu udało się obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego do rekordowej wartości 0,22. Średnie zużycie paliwa waha się od 6,4 do 9,5 litra na 100 kilometrów, w zależności od modyfikacji.

Długość modelu podstawowego wzrosła o 94 mm i wynosi obecnie 5210 mm. Szerokość wzrosła o 55 mm do 1954 mm, a wysokość o 9 mm do 1503 mm. Rozstaw osi wynosi 3216 mm.

Kolejną innowacją jest możliwość wyboru Mercedesa Klasy S z konwencjonalnymi lub wbudowanymi klamkami.

Specyfikacje techniczne

Model podstawowy jest wyposażony w 3-litrowy sześciozaworowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem ze zintegrowanym rozrusznikiem-generatorem z funkcją EQ Boost. Ten łagodny układ hybrydowy dodaje 22 KM i 250 Nm momentu obrotowego, co daje moc wyjściową 435 KM i 520 Nm. Jako alternatywę dla standardowego zawieszenia pneumatycznego, które zapewnia doskonałe płynność i kontrolę nad samochodem, dostępne jest zawieszenie hydropneumatyczne E-Active Body Control. Automatycznie dostosowuje parametry tłumienia na każdym kole i w przypadku uderzenia bocznego może podnieść nadwozie o osiem centymetrów, aby uniknąć uszkodzeń. Wszystkie wersje są wyposażone w dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów 9G-Tronic.

Wnętrze i elektronika

Główną zaletą Mercedesa Klasy S jest nowoczesna elektronika. Komfort kabiny spełniający najwyższe standardy zapewniają „inteligentne” fotele z systemem kinetyki foteli Energizing, dwustrefowa klimatyzacja z 17-pozycyjnymi silnikami elektrycznymi, mocny system audio z 27 głośnikami i wiele innych elementów.

Ale prawdziwą cechą tego modelu jest technologia cyfrowa i unikalna architektura panelu przedniego. Zainstalowany jest tu system multimedialny MBUX drugiej generacji. Jest oddzielony od deski rozdzielczej i znajduje się nad tunelem środkowym. Większość funkcji samochodu można kontrolować poprzez pionowy ekran dotykowy o przekątnej 12,8 cala. System rozpoznaje głos w 27 językach i pozwala na dokonywanie zakupów, zarządzanie „inteligentnym” domem, wybieranie tras bez korków i wiele więcej.

Oprócz systemu multimedialnego w kabinie znajdują się dwa ekrany przed pasażerami tylnego rzędu, panel dotykowy w środkowym podłokietniku, trójwymiarową deskę rozdzielczą i wyświetlacz projekcyjny przed kierowcą z systemem rozszerzonej rzeczywistości. Ten wyświetlacz wyświetla instrukcje nawigacji na przedniej szybie w czasie rzeczywistym, w zależności od sytuacji na drodze.

Ochrona

Okulary ochronne firmy PIXSEL zapewniają trwałość ekranów dotykowych. Dzięki powłoce odpornej na zużycie nie musisz się martwić zadrapaniami, promieniowaniem UV ani przypadkowymi uderzeniami. Ochronne szkło hybrydowe z powłoką matową lub błyszczącą zachowa estetykę i funkcjonalność ekranów.

text_write
text_note